Didachè Onderwijs 2017 lanceert de studiedag Meer dan een museumcatalogus. De bijdrage van de levensbeschouwelijke vakken aan de kunst van het vredevol samenleven.
Deelnemers krijgen inzicht in de manier waarop de verschillende levensbeschouwelijke vakken zichzelf inhoudelijk en didactisch verstaan.
Deskundigen levensbeschouwelijke pedagogiek geven een inleiding en reageren op getuigenissen van leerlingen, elkaar en het publiek. Ze laten zich confronteren met maatschappelijke vragen van vandaag.
Wellicht voor de eerste maal komen al deze stemmen samen op deze unieke studiedag.
De volgende levensbeschouwelijke vakken komen aan bod: jodendom (Julien Klener), islam (Ahmed Azzouz), niet-confessionele zedenleer (Eddy Borms), orthodoxe godsdienst (Dominique Verbeke), protestants-evangelische godsdienst (Dick Wursten), anglicaanse godsdienst (Jack McDonald) en rooms-katholieke godsdienst (Didier Pollefeyt).
Deze studiedag is een organisatie van de Faculteit Theologie & Religiewetenschappen, met medewerking van de Interdiocesane Dienst voor Katholiek Godsdienstonderwijs.
Meer info en inschrijving via Didachè Onderwijs 2017.
Reacties
Om reacties te zien en te reageren op dit artikel moet je je eerst even aanmelden via het menu bovenaan. Tot gauw.