Met de campagne van het Real Easter Egg of ‘echt paasei’ wil de anglicaanse Kerk dit jaar ook het ecologische bewustzijn versterken.
Het Real Easter Egg, dat al verschillende jaren op initiatief van de anglicaanse Kerk vlak voor Pasen in Engeland en Wales op de markt wordt gebracht, is dit jaar voor het eerst 100 procent ecologisch. Van het Echte Paasei, met de begeleidende uitleg over de dood en de verrijzenis vanJezus, worden jaarlijks 80 miljoen exemplaren verkocht.
De Meaningful Chocolate Company kondigde deze week aan dat zij het paasei, op vraag van de christelijke consumenten zelf, voor het eerst volledig plasticvrij zal verpakken. David Marshall van The Meaningful Chocolate Company: De productie van paaseieren hoeft niet ten koste van de aarde te gaan. Daarom zijn de plastic zakjes en zelfs de stickers vervangen door papier. De hoeveelheid chocolade en het formaat van de verpakkingsdoos blijven onveranderd (...) Hiermee besparen wij de komende jaren 5 ton plastic. Wij zijn erg trots erop dat het paasei zo de weg wijst naar de vermindering van de afvalberg.
De anglicaanse bisschop Nicholas Holtam onderstreept nog dat de verpakking voortaan 100 procent recycleerbaar is. Het ei zelf is van fairtrade chocolade gemaakt.