Het initiatief moest mensen uit hun isolement halen en bijdragen tot het positieve image van de abdij van Leffe en het gelijknamige bier.
In de abdij van Leffe werd dinsdag een niet-alledaagse lunch geserveerd. In een van de vergaderzalen, die ook dienst doet als refter, werd een groep senioren uitgenodigd voor een lekkere maaltijd. volgens Arnaud Hanset, de marketingverantwoordelijke van InBev, was het bedoeling dat dit initiatief zou bijdragen tot een positief imago voor het Leffebier. Gastvrijheid behoort al achthonderd jaar tot de traditie van de abdij. De keuze voor senioren is vanzelfsprekend, omdat zowat de helft van de bejaarden kampt met eenzaamheid. Vooral in deze periode van het jaar gaan vele senioren gebukt onder eenzaamheid. Klanten die tot en met 24 december Leffebier kopen in supermarkten steunen daarmee bovendien de inspanningen van het Rode Kruis voor de strijd tegen de eenzaamheid bij bejaarden.
Pater Benoît herinnert eraan dat gastvrijheid en ondersteuning van mensen behoren tot het fundament van het charisma van de premonstratenzers (genoemd naar Prémontré, waar de eerste gemeenschap van de orde zich bevond) of witheren, de kloosterregel die ook in Leffe wordt gevolgd. Wij verwelkomen en beluisteren alle mensen in nood. Dankzij de royalty's van de brouwerij kunnen we deze hulp concreet vorm geven. De vijftig genodigden waren dankbaar omdat zij uit hun isolement werden gehaald en keerden alvast tevreden en dankbaar terug naar huis, na een voor de gelegenheid geïmproviseerd driegangenmenu van sterrenchef David Martin. Ook de pater Benoît is tevreden: Dat is net wat wij beoogden: mensen samenbrengen en mooie momenten doen delen. Er zijn twee manieren om alcohol te consumeren. Onszelf isoleren en in de drank duiken of samen komen en het mooie en de vreugde van samenzijn delen.