Leerkrachten wisselen van mening over het ter sprake brengen van andere religies tijdens de godsdienstles.
Leerkrachten katholiek en islamitisch onderwijs gaan morgenmiddag in de Campus van Spoor West in Anderlecht (Metro Weststation) na enkele getuigenisen uit de dagelijkse klaspraktijk met elkaar in gesprek over omgaan met godsdienst in klasverband. Zij wisselen ook van mening over wat te zeggen over andere religies en de relatie met andere godsdiensten.
Het uitgangspunt van die dialoog is uiteraard de leerplannen. Maar er wordt ook nagegaan hoe dat in de klaspraktijk vorm kan krijgen. Een van de basisinzichten is de belangrijke rol van de godsdienstleerkracht bij het overbrengen van inhoudelijke thema’s van een andere religie en het leren om correct om te gaan met andersgelovigen ondanks de verschillen, meent Jan Van Eycken van het Expertisepunt Interreligieuze Dialoog. De ontmoeting heeft plaats in samenwerking met Katholieke Opvoeding en Cultuur Brussel, de Vereniging Leerkrachten Islamitische Godsdienst en V.O.E.M. (Vereniging Ontwikkeling en Emancipatie Moslims).