Met een nieuwe visuele identiteit wil Handicap International de waarden en missie van de organisatie beter en breder uitdragen.
Handicap International heeft naar aanleiding van zijn 35ste verjaardag een nieuw logo en een nieuwe huisstijl gelanceerd. Daarin zit ook een verwijzing naar de waarden en missie, die aan de basis lagen van de oprichting van de organisatie.
Diana Vanderheyde van Handicap International: Voor het eerst in de geschiedenis heeft de organisatie een logo in de vorm van een sterk symbool: een hand. Het is een universeel, onmiddellijk herkenbaar teken over alle grenzen van taal en cultuur heen. Het drukt een groet uit, maar is ook een symbool dat tegenhoudt en stop! zegt. De strijd voor de inclusie van personen met een handicap en tegen alle verachtelijke wapens zit in het DNA van onze organisatie en wordt nu ook uitgedrukt door dit sterke symbool.
Een nieuwe baseline getuigt van de waarden en missies van de organisatie: humanity & inclusion. Inclusie van personen met een handicap en kwetsbare bevolkingsgroepen, die nog al te vaak aan hun lot worden overgelaten, vormt al 35 jaar de basis voor de acties van onze organisatie, zegt Diana Vanderheyde. Zij kondigt aan dat Handicap International binnen twee jaar de naam zal veranderen naar Humanity & Inclusion. In de overgangsperiode moeten zo veel mogelijk mensen de term inclusie, die nog maar weinig voorkomt in het dagelijkse taalgebruik, beter leren begrijpen. De campagne werd door het Canadees bureau Cossette bedacht. Olivier Staub draaide de campagnefilm.