Bezoekers van de Boekenbeurs in Turijn leren op de stand van Vaticaanstad zowel de uitgeverij als de media van het Vaticaan beter kennen.
De Libreria Editrice Vaticana, de Vaticaanse uitgeverij, en de media van het Vaticaan hebben de handen in elkaar geslagen voor een stand tijdens de Boekenbeurs van Turijn, die van 9 tot 13 mei plaatsheeft. Drie architecten kregen de opdracht om een concept uit te werken voor een stand in de kleuren wit, geel en grijs. Wit en geel zijn de kleuren van de vlag van Vaticaanstad. Voor de boekenbeurs werden speciaal vijf video’s gemaakt die de bezoekers laten kennismaken met enkele voor de uitgeverij belangrijke symbolische plaatsen in het Vaticaan.
De Libreria Editrice Vaticana realiseert jaarlijks een omzet van zo’n 8 miljoen euro, die rechtstreeks wordt doorgestort naar de Heilige Stoel en waarmee onder meer de media van het Vaticaan worden gesteund en schulden afgelost. De uitgeverij bezit de rechten van de boeken en andere teksten van zowel deze als de vorige pausen en heeft met een 500-tal uitgeverijen en universiteiten akkoorden afgesloten voor de publicatie van teksten van de paus in andere talen, onder meer in het Nederlands.