Jouw agenda is een persoonlijk planningsinstrument en vul je bijgevolg in voor je een lesdag start. Je kiest zelf de vorm waarin je jouw agenda bijhoudt. Als er in de school afspraken zijn rond de vorm van een agenda, kan de directeur vragen om die te volgen.
We verwachten dat je per les het volgende aangeeft:
- component van levensbeschouwelijke groei
- het leerplanonderwerp
- het lesonderwerp
- de doelstellingen
- in het kort het leerproces met de verschillende werkvormen
- de klasgroep
- het begin- en einduur
Wie met een handleiding werkt, mag eventueel ook verwijzen naar de doelstellingen en het leerproces in de handleiding. Het heeft weinig zin dit alles over te schrijven in jouw agenda. Wel willen we uit een klasbezoek kunnen afleiden dat je degelijk hebt nagedacht over de inhouden, de doelstellingen en het leerproces van de les.
Bij geplande lessen die niet zijn doorgegaan, noteer je de reden.
Bij de lessen die je spreidt over meerdere lestijden, vermeld je duidelijk welke specifieke doelen per lestijd aan bod komen.
Jouw agenda heb je steeds bij jou op school, zodat die bij een klasbezoek kan worden ingekeken.
Indien je bepaalde documenten digitaal bewaart, zorg er dan voor dat die kunnen worden ingekeken (gegevensdrager beschikbaar, evenals een pc en eventueel vereiste software).