Pinksteren, het geboortefeest van samen kerk zijn, zo sprak priester Jef bij het begin van de viering tijdens het pinksterweekend van 23 en 24 mei.
We waren dan ook zeer verheugd dat vele parochianen, eerstecommunicanten, vormelingen en hun ouders op dit Pinksterfeest mee kwamen vieren
Samen kerk zijn…
Het is je hart openen voor Gods liefde, je laten inspireren door wie Jezus was om dan het krachtige geschenk van Gods Geest te omarmen.
De heilige Geest als een geschenk… Het klinkt misschien wat vreemd. Je kan de Geest niet vastnemen. Maar wie in het hart dat zachte briesje van enthousiasme voelt … weet dat de Geest aan het werk is. Want de heilige Geest is als een kracht die je voortduwt, die je helpt het beste uit jezelf te halen of je net dat duwtje in de rug geeft wanneer je dreigt op te geven.
De heilige Geest is de liefde van God die je innerlijk vuur wil aanwakkeren om de liefde die God is vrucht te laten dragen.
De heilige Geest is een geschenk als een diamant… Schitterend, sprankelend en veelzijdig. Wijsheid, verstand, raad, sterkte, kennis, vroomheid en ontzag. Allemaal kantjes van dat mooie geschenk dat de heilige Geest is.
Hiermee kunnen wij samen verder aan de slag… Als wij allen, eerstecommunicanten, vormelingen, ouders en allen gedoopt in Jezus’ naam de gaven die de Geest ons wil schenken, samenleggen, dan zal onze gemeenschap bruisen en een sprankelende toekomst tegemoet gaan!
God, wij zeggen jou dan ook oprecht, van jong tot minder jong: DANKJEWEL!
DANK om je Liefde die ons verbindt.
DANK om je Zoon die ons inspireert de weg van de Liefde te gaan.
DANK om de Geest, de goesting die Jij ons geeft om jouw Liefde gestalte te geven.
DANK aan alle eerstecommunicanten en vormelingen. Dat zij met ons op weg gingen, in woord en brood, in stil gebed of vreugdevol gezang naar hun initiatiesacrament van de eucharistie (eerste communie) of vormsel.
DANK aan allen die voor of achter de schermen samen met ons laten zien dat samen kerk zijn een feest kan zijn, op Pinksteren, maar ook op zovele andere momenten.