In de meimaand houden velen ervan om even te verpozen bij een van de vele Mariakapelletjes die onze parochie rijk is. Maria blijft ook vandaag voor veel mensen een bron van hoop en inspiratie omwille van haar overtuigde ‘ja’ aan God. Ze is nog steeds een moederfiguur bij wie we geborgenheid vinden en even mogen schuilen. Zij is de sterke vrouw die alles bewaarde in haar hart, en uit haar kracht mogen ook wij troost en sterkte putten.
We wilden tijdens deze meimaand dan ook maar al te graag samen met de bewoners van wzc Vlashof en wzc Zoetenaard bidden tot Maria, de Moeder der Vlamingen.
Op dinsdag 19 mei hebben we samen met de bewoners van wzc Vlashof gebeden tot Maria. Onder haar voorspraak vroegen we God om vastberadenheid, om net als Maria ‘ja’ te durven zeggen op zijn uitnodiging naar ons toe. We baden om vertrouwen in de liefde van God, die ons steeds nabij is, en om, net als Maria, vrucht te mogen dragen van die liefde in ons dagelijks leven. Vervuld van de vreugde van Gods Blijde Boodschap willen wij in het leven staan en samen op weg gaan.
Met de bewoners van wzc Zoetenaard gingen we op vrijdag 22 mei op weg langs de vele kapellen van Stekene. Niet letterlijk, maar met behulp van een projectie op groot scherm passeerden we verschillende plaatsen waar mensen even kunnen rusten en bezinnen bij Maria.
Na elke halte werd door de bewoners enthousiast een Marialied meegezongen en baden we samen een weesgegroet.
Maria, dank dat wij onder jouw voorspraak tot God mogen bidden. Dat jij voor ons als een moeder de bemiddelaarster bent bij de Vader. Dat jij voor ons een voorbeeld blijft van vastberadenheid en overgave, van stille kracht en van een magnifieke persoon.
Bedankt wzc Vlashof en wzc Zoetenaard voor de ondersteuning van deze vieringen, en aan allen die hun steentje hebben bijgedragen om het samen bidden en vieren opnieuw tot een deugdzaam samenzijn te maken.