Benoît Standaert stelt zijn nieuwe boek over Paulus voor

Woensdag 26 april stelt exegeet en monnik Benoît Standaert zijn nieuwe boek over Paulus voor in de abdij van Zevenkerken in Brugge.
12/06/2017 - 12:14

Paulus wordt bemind en gehaat. Sommigen zeggen dat hij het christendom heeft uitgevonden, anderen zeggen dat hij de boel verziekt heeft, onder andere door zijn vrouwonvriendelijke benadering. Maar klopt dat wel? Is Paulus niet het slachtoffer van vooroordelen, al decennialang?

Paulus, de eerste grote denker binnen de christelijke beweging, blijft voor velen een onbekende en vaak zelfs een miskende. Zijn brieven vormen nochtans de oudste kern van het Nieuwe Testament. Exegeet en monnik Benoît Standaert wil met zijn nieuwe boek helpen om deze zo invloedrijke dertiende apostel te herontdekken. Hij biedt de lezer een drievoudig pad aan om binnen te treden in de leefwereld van de apostel. Wat was zijn gebed? Hoe beoefende hij de liefde? En hoe stond hij onder het Woord om te verstaan wat hem overkwam en met inzicht alles te beleven? Langs deze drie invalshoeken, die beantwoorden aan de bekende drie pijlers van de wereld, biedt Benoît Standaert een nieuwe toegang tot de gerijpte visie van Paulus. Tegelijk reikt hij dingen aan voor onze levenskunst vandaag: voor ons denken, bidden en liefhebben.

Benoît Standaert, De apostel Paulus - Meesterlijk in denken, bidden en liefhebben, paperback, 242 pagina's, ISBN 978-90-8528-418-5, is een uitgave van Halewijn en kost 17,95 euro.

• Meer info en bestellen.
  • Op woensdag 26 april stelt Benoît Standaert zijn boek voor om 20 uur in de Gregoriuszaal van de abdij van Zevenkerken, Zevenkerken 4, 8200 Brugge. Iedereen is welkom. Vrije bijdrage. Graag vooraf inschrijven via mail aan: info@bijbelhuiszevenkerken.be
Benedictijn en exegeet Benoît Standaert schreef een nieuw boek over Paulus
Benedictijn en exegeet Benoît Standaert schreef een nieuw boek over Paulus ©Halewijn