Commentaren bij de evangelielezingen op zondag gebundeld

Op dinsdag 8 mei stelt Luc Devisscher zijn boek 'Ten gronde - Het ABC van de evangelielezingen op zondag' voor in Mechelen.
30/04/2018 - 14:56

Ten gronde van Luc Devisscher bundelt de schriftcommentaren bij de evangelielezingen op zondag van Matteüs, Marcus en Lucas van de A-, B- en C-cyclus. De commentaren verschenen eerder in Kerk & Leven tussen 2014 en 2017. In het boek staan ook zeven schilderijen afgebeeld van beeldend kunstenaar tone devisscher. De werken vertellen een eigen verhaal van pijn, vertwijfeling en hoop. Ze ontketenen in het boek een onverwacht hoogtij. Met de kracht van een evangelie zelf. Deze werken worden in het boek besproken door benedictijn Dirk Hanssens. Het boek ook nog een lees- en kijkwijzer om individueel of in groep mee aan de slag te gaan.

De auteur

Luc Devisscher (°1959) is educatief medewerker van CCV Regio Vlaams-Brabant. Hij is lid van de redactieraad van Ezra (tijdschrift van de Vlaamse Bijbelstichting) en van Pastoralia (tijdschrift van het aartsbisdom Mechelen-Brussel). Hij is ook deeltijds godsdienstleerkracht aan het Gemeentelijk Technisch Instituut in Duffel en al meer dan 25 jaar de vaste begeleider van meerdere bijbelgroepen in Vlaanderen. Van 2014-2017 was hij schriftcommentator bij de zondagslezingen in Kerk & Leven.

Programma

De voorstelling van het boek vindt plaats op dinsdag 8 mei om 19.30 uur in het Diocesaan Pastoraal Centrum in de Frederik de Merodestraat 18 in 2800 Mechelen. Na de verwelkoming door de vicariale raad geeft Geert Beheydt een commentaar bij de commentaren. Benedictijn Dirk Hanssens biedt een artistieke kijk op de cyclus Klein mensje hoop. Halewijndirecteur Toon Osaer overhandigt het eerste exemplaar aan de auteur(s) en Luc Devisscher krijgt het laatste woord. Wie erbij wil zijn, meldt zich aan via E halewijn.uitgaven@kerknet.be

• Het boek wordt op deze avond te koop aangeboden aan 19,95 euro.
  • Bestel het boek.