Kerk in Nood herinnert aan lot vervolgde christenen

Volgens Kerk in Nood gedraagt het Westen zich te vaak als Pontius Pilatus: het hoofd afwendend en onverschillig voor het lijden.
13/04/2020 - 10:51

Naar aanleiding van het paastriduüm heeft de Italiaanse sectie van de hulporganisatie Kerk in Noodop Goede Vrijdag opgeroepen om de vervolgde christenen wereldwijd niet te vergeten. In de hele wereld gaan christenen gebukt onder discriminatie, onrechtvaardigheid, opsluiting, vrijheidsberoving en zelfs de dood omdat ze hun geloof weigeren te verloochenen. Kerk in Nood vraagt vooral aandacht voor de slachtoffers van geloofsvervolging in Syrië, Irak, Nigeria, Pakistan en Venezuela.

Kerk in Nood vraagt om te bidden en solidair te zijn met priesters en religieuzen die zich ten dienste stellen van de meest kwetsbare christelijke gemeenschappen. In deze tijden waarin de coronapandemie de armoede en vervolging vergroot, blijven zij werken en hun leven nog meer dan anders riskeren.

Bron: ACN/Vaticannews.va