Verleden jaar waren de weergoden ons echt niet goed gezind met de ganse dag regen en buien. Dit jaar was het op Sinksenzaterdag 23 mei het omgekeerde, te veel van het goede met 30°C overdag in de blakende zon.
Na een korte gebedsstonde in de kerk werd er stipt gestart om 4.30 u. s’ morgens met 17 deelnemers waaronder zeven nieuwkomers. Bij de start noteerden wij vijf moedige dames, schitterend!
In Wortegem-Petegem kwam Lucas Penez ons vervoegen. Bij Régine in Parike startte dochter Mien en op de muur van Geraardsbergen kwamen Willy en Luc er eveneens bij. Totaal dus 21 bedevaarders, een aantal dat we al een tijdje niet meer hadden gehad, waarvoor dank aan Daevid Penez die de nieuwkomers meebracht!
De tocht, niettegenstaande de hitte en daardoor af en toe wat verzorging verliep toch vlekkeloos. Logischer wijze liepen we wat vertraging op en werd de H. Mis met een kwartier vertraging gestart in akkoord van iedereen. De H. Mis van 1.15 u. werd trouwens voorgegaan door onze vroegere pastoor E.H. Luc Callewaert, waarvoor uiteraard onze welgemeende dank !
Tijdens de H. Mis herdachten we het overlijden van Marie-Thérèse Guillemyn, vroeger bestuurslid en mama van Daevid en Régine Penez. Ook werd er gebeden voor Alexander, nu ernstig ziek en die er niet meer kan bij zijn.
We denken al aan de volgende bedevaart: zaterdag 15 mei 2027.