Missionair zijn vandaag | Kerknet
Overslaan en naar de inhoud gaan

Recent bezocht

Bekijk je recent bezochte microsites, auteurs en thema's
kerknet
  • Hulp
  • Startpagina portaal
  • Mijn parochie
  • Aanmelden of registreren
Menu
  • Startpagina
  • Kerk
  • Vieringen
  • Shop
  • Zoeken
Pastorale Eenheid Emmaüs Kuurne

Pastorale Eenheid Emmaüs Kuurne

  • Startpagina
  • Contacten
  • Zoeken
  • Meer
    • Zoeken
    • Contacten en secretariaat PE Wij beantwoorden uw vraag Wij zijn een Pastorale Eenheid Wij vieren Wij delen ons verhaal Wij brengen mensen samen Wij dragen zorg Eerste communie 2025 Vormselvoorbereiding 2025 Gebruik Emmaüszaal GDPR Onze dekenij Kortrijk Pastoraal centrum De Bron Ons bisdom Brugge Bedevaarten Bisdom Brugge Concerten met zin

Missionair zijn vandaag

icon-icon-artikel
Gepubliceerd op maandag 5 oktober 2020 - 10:06
Afdrukken

De kerk is van bij het begin van haar bestaan missionair gericht. De apostelen kregen van Jezus de zending om zijn Blijde Boodschap bekend te maken aan alle volkeren. Jezus Christus zelf was de ‘Gezondene van zijn Vader’ om zijn Liefde voor elke mens daadwerkelijk te beleven. Wij, christenen, worden gezonden naar de meest kwetsbaren om samen met hen een menswaardig leven uit te bouwen.

Lees meer over hoe wij vandaag missionair kunnen zijn in Kerk & leven editie 41/2020

Gepubliceerd door

Pastorale Eenheid Emmaüs Kuurne

Meer

Artikel
missionaire kerk

Deel dit artikel

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel via e-mail

Lees meer

Een gedeelde missie voor alle gedoopten
readmore

Gebedsintentie paus oktober 2024: voor een gedeelde missie

icon-icon-inspiratie
De pijn van de slachtoffers van milieurampen
readmore

Gebedsintentie paus september 2024: voor de schreeuw van de aarde

icon-icon-inspiratie
gebedsintentie paus augustus 2024: politieke leiders
readmore

Gebedsintentie paus augustus 2024: voor politieke leiders

icon-icon-inspiratie

Recent bezocht

Bekijk je recent bezochte microsites, auteurs en thema's
© 2025 Kerk en Media vzw
Vacatures
Contact
Voorwaarden
YouTube
Twitter
Facebook