Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van Okra Kuurne werd op Onze-Lieve-Heer-Hemelvaart een feestelijke, gregoriaanse misviering gehouden in de Sint-Michielskerk in Kuurne. De viering vond plaats op zondag 14 mei 2026 om 10.30 uur, naar aanleiding van Rerum Novarum. De eucharistieviering werd prachtig opgeluisterd door Schola Gregoriana Kuurne en het Gregoriaans Koor Laudate Dominum Kortrijk. Tijdens de mis werd gebeden voor alle levende en overleden leden van Okra en de partnerorganisaties. Na de viering nodigde Beweging.net de bestuursleden van Okra, Samana, Raak, Femma en de Fietsbieb uit voor een gezellige receptie in “De Ververie” in Kuurne. Iedereen kon genieten van twee drankjes en de traditionele confituretaartjes, een mooie traditie die al jarenlang leeft binnen ACW/Beweging.net Kuurne. Waar vroeger tien confituretaarten werden verloot, koos men er dit jaar bewust voor om iedereen te laten meegenieten van een heerlijk stukje taart van een lokale bakker. Dat warme gebaar werd bijzonder gewaardeerd en zorgde voor een gezellige sfeer. Deze viering was alvast een smaakvolle voorbode van het grote jubileumfeest van Okra Kuurne. Op zondag 21 juni 2026 worden alle KBG/OKRA-leden om 11.30 uur ontvangen op het gemeentehuis van Kuurne. Aansluitend volgt een feestmaal in de Sint-Pieterszaal, met muzikaal optreden van het Miljan Trio.