Op het einde van de viering zongen de vormelingen nog eens “Wij blijven vrienden.” De kerk klapte het ritme mee in de handen. Niets dan blije gezichten na de vormselviering op 30 mei. Blije vormelingen, tevreden aanwezigen, fiere ouders en vormselpeters en -meters. De vormelingen hadden het echt goed gedaan.
Rustig en bewust van deze belangrijke dag stapten de vormelingen de kerk binnen met een witte roos in de hand. Drie symbolen werden door vormelingen vooraan gebracht: water, vuur en de heilige olie. Vandaag zou het heilig oliesel belangrijk zijn. Priester Marnix zou de 18 jongeren zalven, sterker maken met Gods Geest. Het betekent dat we deze jongeren bewust maken dat het de moeite loont om in de voetsporen van Jezus te treden. Vele aanwezigen zeiden achteraf dat het een mooie viering was, heel goed gebeden en gezongen door de vormelingen. “We hebben er iets aan gehad” hoorde ik een fiere opa zeggen.
Sint-Laurentius Wielsbeke
14 vormelingen uit Wielsbeke ontvingen dit weekend het vormsel tijdens een mooie viering rond het thema 'Een koffer vol dromen'.
Met de kracht van de Heilige Geest mogen zij verder op weg gaan, elk met hun eigen dromen en talenten.
Dank aan de vormelingen, hun families, de catechisten en alle medewerkers die van deze dag een warm geloofsfeest maakten.
Op 20 juni vond de dankviering plaats van de gevormden meteen een mooie jongerenviering vol dankbaarheid en zegen EN Heilige Geest, de toekomst tegemoet.