1. Waarom?
• Thematiseren van het algemeen gevoel van geroepen te zijn en bijzondere aandacht voor specifieke roepingen.
Het actueel/aanwezig brengen van het thema 'roepingen’
• Het prikkelen, stimuleren en bemoedigen (i) van elkaar en (ii) van onze doelgroep, durven specifieke roepingen voorstellen en er toe uitnodigen. “Aanjager van het vuur”.
• Het samen lezen van de tekenen van de tijd: tendensen, noden, kansen, …
Ultieme waarom (waarom van het waarom) = God roept voortdurend en Jezus Christus redt. Wij willen deze roeping versterken.
2. Wat?
• Delen van ervaringen, inzichten, info en vormingen (i) binnen onze commissie en (ii) buiten onze commissie
• Ontwikkelen van kwaliteitsvol en duurzaam materiaal (“genademiddelen”)
o Voor roepingenzondag
o Voor ruimer en algemener gebruik: publicatie, website, sociale media (van de partners) …
3. Hoe?
• Delende houding (“jouw roeping is ook mijn roeping”). Openheid en waardering voor roeping in veelvoud.
• Efficiënte wijze van communiceren
• Met durf, op frisse manier, zonder angst
• Als een netwerk, elkaar versterkend: we hoeven geen eigen organisatie uit te bouwen
4. Wie?
• Doelgroep
o Iedereen
o Bijzondere aandacht voor jongeren en jongvolwassenen
o Bijzonder aandacht voor personen die een levenskeuze willen maken en een roepingsvraag ervaren
• Ten dienste van de doelgroep
- Roepingencommissie met kernteam
- Groter netwerk
o Bisdommen, pastorale eenheden/zones/nieuwe parochies
o Religieuzen
o Jongerenpastoraal
o Ontmoetingen met andere partners (onderwijs, ICC, …)