Enerzijds is een klasbezoek een moment om na te gaan of je doelgericht werkt. Daarom vragen we om een aantal documenten beschikbaar te houden*: - een godsdienstschriftje of - mapje van enkele leerlingen - de evaluatie-instrumenten die je hanteert (toetsen, observaties, puntenlijsten, portfolio, groeischrift,...) - je jaarplan > klik hier voor meer info - je agenda > klik hier voor meer info - je doelenlijst > klik hier voor meer info
*Als je bepaalde documenten digitaal bijhoudt, zorg je ervoor dat deze ook kunnen ingekeken worden bij een klasbezoek (gegevensdrager beschikbaar, evenals computer en eventueel vereiste software).
Anderzijds is een klasbezoek ook een observatiemoment waarbij we volgende aspecten als mogelijke aandachtspunten voor ogen houden: - klasinrichting - leerproces (opbouw van de les) - zicht waar je naar toe wil (deze les binnen thema of groter geheel) - ontmoetende leerkrachtenstijl - communicatie - interactie - verdiepende vraagstelling - worden inhouden uit ISB’s geïntegreerd? - opvolging van afspraken, suggesties, werkpunten uit vorige klasbezoeken - gericht aandachtspunt dat jij zelf aangeeft
Weet dat je ons zelf ook mag uitnodigen voor een klasbezoek als je met een zorgvraag zit maar zeker ook als je ons deelgenoot wil maken van een geplande les of activiteit.