-
VANPOUCKE, C, Christine Dupont. Studenten kleuteronderwijs inspireren, in Basis (2023)5, 12.
(Basis is het magazine van het Christelijk Onverwijzersverbond (COV))
-
VAN HALST, I., Een ontdekkingstocht, in Relevant (2023)3, 8.
(Relevant is het magazine van het bisdom Antwerpen)
-
BRAECKEVELDT, C., Heb vertrouwen in het verhaal!, in Kerkplein, 30(2022)3, 31-33.
-
TIMMER, B., Godly Play – Een ignatiaanse manier van werken met kinderen?, in Cardoner, (2020)3,17-28.
-
VELGHE, K., Als een mosterdzaadje… De groei van Godly Play in Vlaanderen, in Cardoner, (2020)3, 29-31.
-
VERMEIRE, J., Godly Play en de liturgie. Kansen tot liturgische catechese, in Zacheüs, 33(2020)4, 101-108.
-
VELGHE, K., Like a mustard seed: Godly Play in Flanders, in The Circle, (2020)1, volume 4, 12-13.
-
VELGHE, K., Als een kind… De kracht van Godly Play, in Jezuïeten, (2018)54, 14-15.
-
CLAERHOUT, S., ‘Verhalen van vroeger worden verhalen van nu!’ Godly Play-aanbod in regio Kortenberg, in Pastoralia (2018)3, 20-21.
-
VELGHE, K., Godly Play in Belgium (Flanders and Brussels), in MARTIN STEINHAUSER, RUNE ØYSTESE (Eds.), Godly Play – European Perspectives on Practice and Research, Gott im Spiel – Europäische Perspektiven auf Praxis und Forschung, Münster, Waxmann Verlag, 2018, 74-76.
-
DILLEN, A., HENDRICKX, J., Experiences of Godly Play in Flanders, Research with Secondary School Adolescents, in MARTIN STEINHAUSER, RUNE ØYSTESE (Eds.), Godly Play – European Perspectives on Practice and Research, Gott im Spiel – Europäische Perspektiven auf Praxis und Forschung, Münster, Waxmann Verlag, 2018, 293-302.
- VANDERHEERE, M., Spelend het verhaal van God vertellen, in de Nieuwsbrief Elisabeth oktober 2017.
Lees het artikel online
- PEX, H., “Ik vraag me af …” Van verhaal via verwondering naar persoonlijk antwoord, in ANTON MILH & STEPHAN VAN ERP (red.), Tussen Credo en Amen. Geloven als opdracht en overgave, Antwerpen, Halewijn, 2016, 121-130.
Op de Logos studiedag 'Tussen Credo en Amen: geloven als opdracht en overgave' van 2 mei 2016 in Leuven werd in de werksessie '“Ik vraag me af…” Van verhaal via verwondering naar persoonlijk antwoord' aan de hand van de casus Godly Play nagedacht in welke mate Godly Play nieuwe mogelijkheden biedt om de christelijke geloofsinhoud en -taal te leren kennen en het geloof te beleven.
De PPT (pdf) van deze werksessie kun je hier bekijken
- VELGHE, K., Godly Play – als een mosterdzaadje. Een krachtige en speelse methode, in Handelingen (2015)4, 49-55.
-
VELGHE, K., Een verhalende gemeenschap. Over de kracht van verhalen in Kerk en gezin, in Ministrando, 51(2015)3, 99-103.
-
VELGHE, K., Godly Play: een oude en vernieuwende methodiek van geloofsinitiatie voor kinderen, in Ezra, 45(2014)3, 92-94.
-
VELGHE, K., Godly Play. Oude en vernieuwende methodiek van geloofsinitiatie van kinderen, in Pastoralia, (2013)10, 26-27.
-
VELGHE, K., Spelen met God, in Samen, 28(2013)7, 16.
-
MOLLEMANS, A., Advent en Kerstmis, een tijd van verwondering. Godly Play helpt om verwachting intenser te beleven, in Pastoralia, (2012)10, 8-9.
-
MOLLEMANS, A., Godly Play: wat is dat? Wat is er zó goddelijk en speels aan? , in Rondom Gezin, 33(2012)2, 14-19.